Klachtenprocedure

Wings Care Community probeert zorg van goede kwaliteit te leveren. Helaas gaat er soms wel iets mis of lopen de zaken niet zoals u dat verwacht. Het kan dan zo zijn dat er een klacht ontstaat. Bij veel mensen heeft klagen een negatieve klank. Het wordt al gauw gezien als zeuren of mopperen. Dat is jammer. Want het uiten van een klacht kan juist bijdragen tot het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.

Wat is een klacht?

Een klacht wordt vaak gezien als een groot en langdurig conflict. Dit willen wij juist voorkomen. Graag horen wij van jou vroegtijdig wat je vind dat Wings Care Community niet goed doet. Juist als jouw klacht nog ‘klein’ is, hopen we dat je naar ons toekomt om het met ons te bespreken. Dan kan direct gezocht worden naar een oplossing en hoeven klachten niet opgekropt te worden of over te gaan in een conflictsituatie.

Hoe kun je omgaan met een klacht?

  1. Je kunt jouw klacht persoonlijk bespreken met de betrokkenen, leidinggevenden en/of het bestuur van Wings Care Community.
  2. Wanneer de klacht onvoldoende wordt afgehandeld of je wilt niet persoonlijk in gesprek kun je een klacht indienen bij:
    Stichting Pluzorg: Stichting Pluzorg heeft een  klachtencommissie (mail hiervoor naar info@pluzorg.nl) en een externe vertrouwenspersoon.
    Deze vertrouwenspersoon kun je op elk moment benaderen voor de volgende onderwerpen:
    Agressie
    Discriminatie
    Pesten
    Seksuele intimidatie
    Misbruik van bevoegdheden
    Belangenverstrengeling
    Onbehoorlijk handelen of nalaten

Meer informatie over de externe vertrouwenspersoon en de klachtenregeling kun je hier lezen.